Filharmoniczne Laboratorium Muzyki Elektronicznej to miejsce gdzie spotykają się muzycy, słuchacze i niezwykła przestrzeń. Bryła naszej Filharmonii służy tu za formę, w której wzajemnie przenikają się dźwięk, obraz i architektoniczne kształty. Gdzie są granice pomiędzy muzyką a chaosem? Odpowiedź znajdziecie w filmie dokumentalnym Szymona Karpierza, którego premiera już w sobotę 21 października o godzinie 21.00, zaraz po koncercie otwarcia tegorocznej edycji SoundLabu – Gabriel Prokofiev / Mr Switch | LAB 1: El-sound. Na projekcję filmową wstęp wolny.
Bądź zawsze na bieżąco. Zapisz się do newslettera.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie!
Pierwszą edycję Laboratorium cechowała cała paleta brzmień: od prekursora gatunku Eugeniusza Rudnika, przez niekwestionowanego króla polskiej elektroniki Marka Bilińskiego, do wirtuoza syntezy nowoczesnych dźwięków Richarda Devine’a. Było to spotkanie z historią gatunku, ale też pokaz nowych ścieżek, którymi kroczą artyści i ich elektroniczne muzy. Eksperymentalnie odbył się także „Foley Room”. Co kryje się pod tą tajemniczą nazwą? „Foley Room” to otwarta sesja nagraniowa, podczas której rejestrowane były dźwięki, tony i sample wygenerowane przez przedmioty użytku codziennego, zepsute instrumenty oraz elektroniczne i elektryczne urządzenia emitujące rozmaite odgłosy. Pozwoliło to stworzyć unikatową bibliotekę dźwięków, która w przyszłości może stać się źródłem inspiracji i narzędzi w powstawaniu eksperymentalnych kompozycji muzycznych.
Świetna inicjatywa, pozwalająca rozwinąć się każdemu muzykowi. Jest to rzecz, która rozwija wyobraźnię, kreatywność. Fantastyczna sprawa dla każdego, kto tworzy dźwięki – mówi Adrian Janowski, uczestnik „Foley Roomu”.
O wszystkich eksperymentach i poszukiwaniach granic pomiędzy muzyką a chaosem, dowiecie się w już w sobotę, 21 października!
Autorem filmu jest Szymon Karpierz – dj, producent muzyczny i radiowiec, związany z ogólnopolską sceną ciężkiej muzyki elektronicznej. Prowadził szereg autorskich audycji w rozgłośniach RadioABC i SzczecinFM. Jest także autorem ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych, gier komputerowych i krótkich form fabularnych.
Film stanowi doskonałe uzupełnienie wydanego w zeszłym roku ebooka „SoundLab. Rozmowy” – zbioru rozmów z artystami związanymi z szeroko pojętą muzyką elektroniczną. Bohaterami ci sami artyści, których zobaczymy w filmie: Tangerine Dream, Richard Devine, Andrzej Smolik czy SBB. Każda rozmowa to mały wywiad-rzeka dotyczący bieżących zjawisk, historii i przyszłości oraz filozofii współczesnej muzyki. Pytania zadawał Maciej Kaczmarski, publicysta związany m.in. z portalami NowaMuzyka.pl oraz Onet.pl. Książkę można pobrać bezpłatnie z serwisu NEXTO
W sobotni wieczór, przed projekcją filmową, na estradzie Filharmonii dojdzie do zderzenia starego z nowym, i to na wielu płaszczyznach. Oto naprzeciw siebie staną: orkiestra symfoniczna, uosabiająca wielowiekową tradycję muzyczną, i muzycy wywodzący się ze świata dźwięków elektronicznych.
Gabriel Prokofiev to wnuk klasyka muzyki XX wieku Siergieja Prokofiewa. Jest kompozytorem, producentem muzycznym, DJ-em i twórcą idei „Nonclassical” (nie-klasycznie). Pod tym szyldem Gabriel Prokofiev produkuje w Anglii muzykę, która rzuca wyzwanie europejskiej muzyce klasycznej. Jednym z flagowych okrętów nowatorskich przedsięwzięć Prokofieva wnuka jest Concerto for Turntables, czyli koncert na gramofon i orkiestrę. Więcej informacji o koncercie >>LAB 1 : El-sound<<