Sezon 2022/23 Stefan Asbury, który regularnie występuje z czołowymi orkiestrami na całym świecie, rozpoczął od wizyt w Chicago Center for Contemporary Composition oraz występów z orkiestrami Indianapolis i Tulsa Symphony, po których nastąpiły koncerty z Norrköpings Symfoniorkester, Ensemble Modern, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Tajwanu i Orkiestra NDR Elbphilharmonie.
W ostatnich sezonach Stefan Asbury powracał i debiutował z kilkoma orkiestrami na całym świecie, w tym z NDR Elbphilharmonie Orchester, Copenhagen Philharmonic, Milwaukee Symphony Orchestra, Seattle i Vancouver Symphony Orchestra, Ensemble Resonanz w Hamburgu, Pacific Philharmonia Tokyo, Auckland Philharmonia i China National Symphony Orchestra . Dyrygował MDR Sinfonieorchester Leipzig w ramach Beethovenfest Bonn i Orquesta Sinfonica de Bilbao podczas festiwalu Musika-Musica 2019 w Bilbao.
Asbury ma szczególnie silne relacje z wieloma żyjącymi kompozytorami, w tym ze Stevem Reichem, Wolfgangiem Rihmem, Unsukiem Chinem i Markiem-Anthonym Turnage'em. W sezonie 2015/16 dyrygował światową premierą Koncertu organowego Bernda Richarda Deutscha w Musikverein w Wiedniu. W sezonie 2014/15 dyrygował światową premierą Koncertu fortepianowego Sir Harrisona Birtwistle’a z Pierre-Laurentem Aimardem i Sinfonieorchester des Bayerischen Rundfunks, a także dał prawykonanie w USA z Aimardem i Bostońską Orkiestrą Symfoniczną. Po smutnej śmierci Olivera Knussena, bardzo bliskiego mentora, Asbury dyrygował wykonaniem jego ostatniej ukończonej kompozycji z Birmingham Contemporary Music Group w listopadzie 2018 roku.
Jest artystą nagrywającm. Jego album z utworami Jonathana Harveya został nagrodzony nagrodą Monde de la Musique CHOC, a cykl „Les Espaces Accoustiques Gerarda Griseya” z WDR Sinfonieorchester Köln zdobył nagrodę Deutschen Schallplattenkritik.
W październiku 2013 dyrygował światową premierą Nokturnu Zygfryda Michaela Jarella na Festiwalu Wagnerskim w Genewie. Inne perełki opery to „Porgy and Bess” na festiwalu w Spoleto, „Kwitnące drzewo” Johna Adamsa na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Perth, „Jakob Lenz” Wolfganga Rihma dla Wiener Festwochen, „Owen Wingrave” Brittena z Tapiolą Sinfoniettą i „Where the Wild Things Are at Tanglewood” Knussena. Asbury Współpracował także z Copenhagen Phil i Duńskim Teatrem Tańca przy nowej produkcji „The Firebird”, z Mark Morris Dance Group przy produkcjach „Romea i Julii” Prokofiewa oraz „Czterech świętych w trzech aktach” Virgila Thomsona (ze spektaklami w Lincoln Center w Nowym Jorku, londyńskim Barbakan i Brooklyn Academy of Music).
Od 1995 roku Stefan Asbury pracuje na wydziale Tanglewood Music Center, a od 2005 roku pełni funkcję kierownika katedry Sana H. Sabbagh Master Teacher Chair na Wydziale Dyrygentury. Oprócz regularnych zajęć letnich prowadzi kursy mistrzowskie w Hochschule der Kunste (Zurych) ), Konserwatoriów w Wenecji i Genewie oraz z Inside the TMC Bostońskiej Orkiestry Symfonicznej.
Na zdjęciu Stefan Asbury, fot. Eric Richmond