Bilety w sprzedaży od 24 maja od godz. 13:00 w kasie Filharmonii oraz przez internet.

Na wybrane wydarzenia obowiązują wejściówki – do odbioru w kasie Filharmonii od 3 września od godz. 13:00.


13 września (piątek)
Godz. 17:00
Prezentacja
Sala kameralna
wejściówki do odebrania w kasie Filharmonii od 3 września 2019

Prezentacja kilku wybranych projektów grupy panGenerator uchylająca kulisy procesu twórczego w obszarze sztuki nowych mediów, czyli o łączeniu bitów i fotonów w praktyce.

Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
panGenerator to grupa zajmująca się sztuką nowych mediów. Wykorzystując nowoczesne technologie kolektyw – dosłownie i w przenośni – buduje przestrzenne interaktywne instalacje, często na zamówienie instytucji kultury i biznesu. Tworzone przez nich projekty integrują nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą interakcją. W ten sposób łączą ze sobą światy bitów i fotonów.

Podczas pierwszej edycji festiwalu MDF stworzyli instalację SPIRALALALA na jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wnętrza Filharmonii – spiralnych schodach. Przekształcili je w studnię, w której głosy gości festiwalowych przybierały materialną i wizualną formę. Podczas swojej prezentacji pokażą, z jakich nowoczesnych narzędzi korzystają w swojej pracy, opowiedzą o łączeniu sztuki i narzędzi informatycznych i o procesach tworzenia swoich fascynujących instalacji.

pan Generator to założony w 2010 przez Piotra Barszczewskiego, Krzysztofa Cybulskiego, Krzysztofa Golińskiego i Jakuba Koźniewskiego kolektyw, który wykorzystując nowoczesne technologie tworzy przestrzenne interaktywne instalacje. Mają na swoim koncie zarówno projekty dla instytucji kultury, jak i współpracę komercyjną (z Disneyem, Sony, czy Coca-Colą). Oprócz tego panGenerator tworzy eksperymentalne, często krytyczne prace na styku sztuki i nauki. Znajdują jtakżę czas na działania edukacyjne i promocję sztuki nowych mediów w Polsce – prowadzą warsztaty, spotkania i wykłady, m.in. w School of Form. Prace grupy prezentowane były na najważniejszych festiwalach designu i sztuki. W 2016 roku otrzymali Złotego Lwa na Cannes Lions Festival za instalację dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Z kolei w ubiegłym roku panGenerator został laureatem Paszportów POLITYKI 2018 w kategorii Kultura Cyfrowa, m.in. za instalację SPIRALALALA, zrealizowaną na zamówienie Filharmonii w Szczecinie przy okazji Festiwalu MDF 2018.
Godz. 18:30
Dyskusja
Sala kameralna
Filip Springer – prowadzenie
Monika Domańska / Traffic Design
Martyna Obarska / Magazyn Miasta

wejściówki do odebrania w kasie Filharmonii od 3 września 2019

A co gdyby tak zgasić światło? Zaciemnić miasta, wpuścić do nich mrok. Raz w roku najbardziej ikoniczne budynki świata znikają z widoków swoich miast. Dzieje się tak w czasie „godziny dla Ziemi”, akcji promującej oszczędzanie energii. To symboliczne wyłączenie wtyczek ma nas uchronić przed katastrofą klimatyczną, nauczyć racjonalnego gospodarowania energią. Przez chwilę, w ciemności, zastanawiamy się co będzie. A potem wszystko wraca do swej rozświetlonej milionami lumenów normy.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
„Godzina dla Ziemi” prawdopodobnie jednak nie uchroni nas przed kłopotami. Konsumpcja energii rośnie, a miasta mają w niej coraz większy udział. Być może czekają nas prawdziwe i długotrwałe blackouty? Eksperci energetyczni już dziś biją na alarm, że to realne ryzyko i ostrzegają, że powinniśmy radykalnie zmienić swoje nawyki energetyczne. Jak więc wobec alarmujących informacji o stanie klimatu podchodzić do łuny bijącej od naszych miast. Czy nawoływanie do rozsądnego gospodarowania energią nie kłóci się czasem z rozrzutnymi świątecznymi iluminacjami, jakimi szczycą się nasze miasta czy całonocnym oświetlaniem kluczowych zabytków. Może w trosce o planetę powinniśmy nie tylko wyjmować z gniazdek ładowarki naszych telefonów, ale także zasilacze reflektorów efektownie rozświetlających zabytki i ikony architektury. Czy jednak będziemy umieli na nowo odnaleźć się w mroku? Odpowiedzi na te pytania szukać będziemy wspólnie z zaproszonymi gośćmi, dla których światło i miasto nie mają tajemnic.

Traffic Design
Gdyńskie Stowarzyszenie Traffic Design prowadzi działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Ich flagowe projekty to Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design, czy projekt re:design, którego istotą jest przemiana frontów lokalnych biznesów, a przez to – estetyczna transformacja ulicy. Na swoim koncie mają kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w innych miastach. Murale, szyldy, projekty artystyczne realizują całościowo, nadzorując fazę projektową i wykonawczą. Do Szczecina na spotkanie “światło i miasto” przyjedzie Monika Domańska – współzałożycielka Stowarzyszenia Traffic Design oraz centrum tuBAZA. Z wykształcenia socjolożka, medioznawczyni i entuzjastka miasta. Na co dzień realizuje projekty związane ze sztuką i estetyką przestrzeni publicznej, animacją kultury, budowaniem strategii marek oraz badaniem trendów.

Filip Springer
Rocznik ’82, reporter i fotograf. Jego reporterski debiut „Miedzianka. Historia znikania” (Czarne 2011) znalazł się w finale Literackiej Nagrody NIke i Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego. Kolejne książki reporterskie („Źle Urodzone. Reportaże o architekturze PRL”, „Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni”, „Zaczyn. O Zofii i Oskarze Hansenach”, „13 pięter”, „Księga Zachwytów”) traktują o problemach polskiej przestrzeni i architektury. W 2016 roku ukazała się książka „Miasto Archipelag. Polska mniejszych miast” będąca pokłosiem większego projektu dokumentalnego poświęconego byłym miastom wojewódzkim. W 2018 roku ukazał się jego mini debiut prozatorski, książka „Zegarmistrz” wydana w ramach Kolekcji Wrzesińskiej. Filip Springer mieszka i pracuje w Warszawie, współpracuje z Instytutem Reportażu, wykłada w Polskiej Szkole Reportażu.

Magazyn Miasta
Piszeą o wszystkim, co ważne w miastach – od polityki miejskiej, urbanistyki i architektury, poprzez innowacje w zarządzaniu i w produktach oferowanych mieszkańcom aż po najciekawsze i twórcze sposoby spędzania wolnego czasu w miejskiej przestrzeni.
Martyna Obarska – Wicenaczelna. Antropolożka miasta. Bada inicjatywy na styku architektury, urbanistyki i działań społecznych. Ponadto specjalizuje się w tematyce wykorzystania nowych technologii w mieście. Prowadzi warsztaty badawcze i szkolenia z urzędnikami, przedstawicielami organizacji pozarządowych i seniorami. Współpracowała z Instytutem Badań Przestrzeni Publicznej. Wykładała historię warszawskich osiedli mieszkaniowych na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Kultury Polskiej), a obecnie współtworzy moduł studiów miejskich w ramach nowego kierunku poświęconego projektowaniu innowacji School of Ideas w SWPS. Autorka książki o warszawskiej dzielnicy MDM.
Godz. 20:00
Wernisaż
Galeria Poziom 4.
Oskar Zięta

wejściówki do odebrania w kasie Filharmonii od 3 września 2019
wystawę można oglądać do 22 września

Nie potrafilibyśmy żyć bez światła. Niemal wszystkie organizmy potrzebują go, by żyć. Gatunek ludzki szczególnie – zarówno na poziomie komórkowym, jak i kulturowym. Światło wyłania z mroku kształty, barwy i rozmiary. Jego załamanie, odbicie i rozproszenie wpływa na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość. Jak oddać charakter światła poprzez sztuki wizualne? Znamy odpowiedź! Zapraszamy na pierwszą w Szczecinie wystawę Oskara Zięty, powstałą z myślą o MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Na zaproszenie Filharmonii w Szczecinie ten znany na całym świecie projektant i artysta zaprezentuje m.in. prace z serii CRYSTALS.To formacja lustrzanych obiektów płynnie łączących geometryczne kształty z formami organicznymi. Polerowane powierzchnie zakrzywiają światło, tworząc zachwycającą grę refleksów i cieni. Inspirowana załamującymi światło diamentami instalacja CRYSTALS, skupia uwagę zarówno formą, jak i efektem odbicia blasku pod różnymi kątami.

Oskar Zięta
Architekt, designer, artysta i innowator. Absolwent architektury na Politechnice Szczecińskiej, stypendysta na Politechnice Federalnej w Zurychu, gdzie rozwijał swoje umiejętności w projektowaniu sterowanym komputerowo i nowoczesnych technologiach produkcyjnych. Laureat wielu prestiżowych nagród z dziedziny designu. Autor technologii deformacji metalu za pomocą ciśnienia wewnętrznego – FiDU, w której tworzy kolekcję unikatowych mebli i obiektów artystycznych, oraz szuka zastosowań w przemyśle. Jego stołek PLOPP (Polski Ludowy Obiekt Pompowany Powietrzem) to ikona designu z 2008 roku, prezentowana w wielu muzeach świata jako stołek przyszłości. Zięta znany jest również z realizacji największych obiektów w technologii free formingu jakimi są: Instalacja WIR w Galerii Północnej w Warszawie i NAWA na wrocławskim Ostrowiu Tumskim, nominowana do nagrody Miesa van der Rohe 2019.



Zieta Prozessdesign to marka i studio projektowo-inżynieryjne założone przez Oskara Ziętę w 2010. Tworzy je interdyscyplinarny zespół składający się z architektów, projektantów wzornictwa przemysłowego, inżynierów i technologów, ale i osób pracujących przy produkcji i wdrożeniach przemysłowych. Ich stałymi współpracownikami są psychologowie, biolodzy, naukowcy i wielu specjalistów z innych dziedzin. Firma zajmuje się rozwojem własnych, innowacyjnych technologii stabilizacji blachy m.in. FiDU i 3+. Ich produkcje inspirują i osiągają niespotykane rezultaty. Można je wykorzystywać w przemyśle, motoryzacji, drogownictwie, można też nimi aranżować przestrzenie mieszkalne i biurowe oraz oglądać w skali makro, jako rzeźby i instalacje artystyczne.
Wernisaż
Galeria przy Cerkwi
wejściówki do odebrania w kasie Filharmonii od 3 września 2019

solatorium | MDF Festival lounge w dniach 14-15 września 2019 otwarte w godzinach zwiedzania wystaw.


Solatorium to festiwalowa oaza odpoczynku i światła. W Galerii przy Cerkwi na uczestników Festiwalu MDF czekać będzie, powstała we współpracy ze sklepem ilumina.pl, wystawa lamp i urządzeń do światłoterapii. Lampy te pomagają w odzyskaniu energii życiowej, poprawiają nastrój, zwiększają koncentrację. Mają też poprawiać humor i wnosić w nasze życie światło i ciepło, szczególnie wtedy, gdy jest go za mało. Wystawa designerskich lamp stanie się więc miejscem, w którym uczestnicy festiwalu będą mogli odpocząć, zrelaksować się i nabrać energii przed kolejnymi festiwalowymi atrakcjami.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Sklep ilumina.pl od 2007 roku oferuje najszerszy na polskim rynku wybór lamp i urządzeń do światłoterapii. W ich ofercie znajdują się fińskie lampy antydepresyjne INNOLUX, ale także np. okulary do światłoterapii czy budziki świetlne. Wszystkie urządzenia mają status wyrobów medycznych. Emitowane światło ma bardzo wysokie natężenie (10 000 luksów), specjalnie dobraną białą barwę (4000K) i działa na nasz organizm analogicznie do światła słonecznego – blokowane jest nadmierne wydzielanie melatoniny (hormon snu) i pobudzana jest produkcja serotoniny (hormon szczęścia). Lampy są bardzo bezpieczne w stosowaniu (nie emitują promieni UV) i są przeznaczone do użytkowania na co dzień przez każdego, zarówno w domu jak i pracy.
Godz. 20:50
Pushka Studio:
Bartosz Wójcicki – vj, motion designer
Dorota Kołodziejczyk – graphic designer, ilustrator

Budynek Filharmonii w Szczecinie po raz kolejny stanie się swoistym płótnem. Zapraszamy na specjalne, towarzyszące Festiwalowi MDF 2019 pokazy iluminacji, za które odpowiada szczecińskie Pushka Studio. W dniach od 13 do 15 września od 20.50 do północy.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Pushka Studio
Dorota Kołodziejczyk (graphic designer, ilustrator) oraz Bartosz Wójcicki PuH (artysta wizualny, VJ, motion designer), czyli kreatywne Pushka Studio. Poruszają się w obszarach nowych mediów z mocnym naciskiem na motion design, 3D wideo mapping, instalacje multimedialne i projektowanie scenografii. Pushka Studio to zespół profesjonalistów napędzanych pasją. Zwycięzcy VJ Battle podczas Interference Festival 2015. Finaliści konkursu Circle of Light 2016 Moscow International Festival oraz Polish Graphic Design Awards 2018. Mają na swoim koncie wiele realizacji w kraju i za granicą, m.in. w Opolu, Warszawie, Paryżu, Berlinie, Moskwie, Brukseli oraz na Malcie. Pushka Studio jest partnerem MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.

Wsparcie techniczne: Tomasz Czerski / SITECO Poland sp. z o.o.
Godz. 21:00
Koncert elektroniczny
Poziom -1 (parking)
A_GIM – elektronika
KLARK – wokal
BEMY (Elie Rosinski, Mattia Rosinski) – wokal
Łukasz Moskal – perkusja

bilety: 30/40 PLN

Regulamin koncertu

Koncert w Filharmonii w Szczecinie w ramach MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019 to wyjątkowa okazja na spotkanie z jednym z najbardziej zapracowanych producentów muzyki elektronicznej w Polsce. Agim Dżeljilji, znany szerzej jako A_GIM, zaprezentuje solowy materiał z płyty „Votulia”, a także najnowsze dokonania, które wydawniczą premierę będą miały dopiero za jakiś czas. Podczas występu rytmiczne syntezatory spotkają się z żywym instrumentarium, a minimal techno z domieszką pulsujących basów, jakie znamy ze studyjnego oblicza artysty, nabierze nowego, transowego odcienia.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
A_GIMowi na scenie towarzyszyć będzie perkusista Łukasz Moskal, a gościnnie pojawią się również KLARK (Kamil Durski z zespołu Lilly Hates Roses) i zespół BEMY, których publiczność może kojarzyć ze wspólnych utworów z AGIMem. Wszystko to odbędzie się w miejscu do tej pory niedostępnym dla wydarzeń artystycznych – na parkingu podziemnym Filharmonii w Szczecinie. Zaprowadzi nas tam muzyka i światło.

A_GIM
Agim Dżeljilji to jeden z najbardziej doświadczonych producentów muzyki elektronicznej w Polsce. Od 2004 roku jako współtwórca grupy Őszibarack wydał cztery albumy długogrające, których powodzenie zaowocowało występami na wielu zagranicznych festiwalach (m.in. Eurosonic czy Europavox). W międzyczasie współpracował też z zespołem Husky. Przez ostatnie lata, wraz z Igorem Pudło ze Skalpela i Jankiem Młynarskim, współtworzył projekt Nervy, łącząc swoje fascynacje brzmieniem syntezatorów z żywymi instrumentami. Dziś kontynuuje działania w pojedynkę, wspierany przez sekcję dętą, z którą w maju tego roku występował na żywo w kultowym berlińskim Berghain. A_GIM chętnie wciela się także w rolę remiksera, biorąc na warsztat m.in. kompozycje Noviki, Hey, Baascha, czy hity lat 80-tych, jak w przypadku piosenki „Wszystko czego dziś chcę” nagranej z Brodką specjalnie do serialu „Rojst”.



KLARK
Szersza publiczność poznała go dzięki altpopowemu duetowi Lilly Hates Roses. Kamil Durski/KLARK, to jeden z najciekawszych artystycznych głosów młodego pokolenia. Wraz z Kasią Golomską wydał dwa świetnie przyjęte albumy, w których instrumentalne, nastrojowe aranżacje łączą się z melancholijnym wokalem. Jako solowy artysta Kamil zdradza zainteresowanie innymi gatunkami: nieobce jest mu romantyczne, melodyjne oblicze techno i minimalu.



BEMY
Zespół założony przez dwóch braci z Francji. Ich muzyka to mieszanka inspiracji takimi gatunkami jak indie, french electro czy blues. Debiutancki album „Grizzlin” wydali w 2017 roku i od tamtej pory mają na koncie zwycięstwa w kilku konkursach, m.in. na festiwalu Woodstock czy Jarocin. Występowali też m.in. przed Edem Sheeranem na Stadionie Narodowym i na węgierskim festiwalu Sziget.


Godz. 22:30
Afterparty
Hol
Bartosz Weber / VTR
Broshuda
Lily Haz

wejściówki do odebrania w kasie Filharmonii od 3 września 2019


Filharmonia w Szczecinie i Kwartalnik „Przekrój” proszą do tańca! To kolejna odsłona imprezy, ale po raz pierwszy odbędzie się ona w Szczecinie poza Warszawą. Festiwalowe afterparty zaleje biały hol Filharmonii muzyką i światłem, o co zadba m.in. duet audiowizualny Bartosz Weber / VTR. Ubierzcie wygodne obuwie i zapewnijcie sobie miłe towarzystwo – będziemy tańczyć do upadłego! Wstęp z bezpłatnymi wejściówkami do odebrania od 3 września w kasie Filharmonii.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Bartosz Weber / VTR
Duet audiowizualny, tworzony przez, Bartosza Webera i Wiktora Podgórskiego. Webera znać można z Baaby, Mitch & Mitch, czy Slalomu. Jego solowa muzyka jest zdecydowanym powrotem w stronę elektroniki. Początkowo założeniem był odwrót od świata cyfrowego i podróż w stronę analogowego brzmienia. Miłość do samplingu w pewnym momencie wzięła jednak górę. Wiktor studiował grafikę na krakowskiej ASP, ale muzyka zawsze była mu bardzo bliska. Przez lata grywał amatorsko z przyjaciółmi, co sprawiło, że łatwiej tworzą mu się skojarzenia z rytmem, dźwiękiem, nastrojem. Zawodowo zajmował się zaś projektowaniem multimedialnych ekspozycji muzealnych. Praca z przestrzenią, pozwala zrozumieć, jak ludzie się w niej zachowują, jak odbierają pewne sygnały, które chcemy im przekazać.



Broshuda
Zdradzając szeroki wachlarz wpływów w zakresie kompozycji, muzyka Broshudy zawiera w sobie elementy sztuki dźwięku, techniki elektroakustyczne, przetworzone słowo mówione i nagrania terenowe, a także bardziej rytmicznie utwory wypełnione ciężkimi bitami.

Podążając śladami legendarnej społeczności artystycznej Fluxus, Broshuda znalazł inspirację w interdyscyplinarnym etosie ich twórczości. Ta sama postawa jest widoczna w jego utworach muzycznych, co skutkuje szczegółowymi szkicami, które jednocześnie pokazują i ukrywają ich wewnętrzną logikę podczas komunikowania szeregu starannie wyodrębnianych emocji i uczuć.

Towarzyszyć mu będzie kolektyw Fatamorgana. Warszawską grupę wizualizatorów Fatamorgana tworzą Mikołaj Chylak, Zuzanna Kofta i Tomasz Melissa. Artyści działają na żywo, w kooperacji z muzykami tworzącymi muzykę eksperymentalną i improwizowaną.

Lily Haz
DJka i producenka pochodząca z Tel Awiwu. DJ – rezydentka w Teder FM i Romano w Tel Awiwie. Publikowała swoją muzykę nakładami takich wytwórni jak Tom Tom Disco, Night Noise i Tofistock; miksy DJskie w Lullabies for insomniacs, hipnotyczny groove, Oko DJ 'pussy nightmare' w radiu LYL, wytwórnii Riotvan z Pantherą Krause, Red Light Radio i nie tylko.
14 września (sobota)
Godz. 10:00
Warsztaty
Sala prób
obowiązują zapisy, udział płatny 100 PLN

Podczas dwudniowych warsztatów zapoznamy uczestników z narzędziami i procesami twórczymi pozwalającymi na stworzenie własnych interaktywnych instalacji świetlnych. Pokażemy jak dzięki prostemu programowaniu i elektronice dźwięk i ruch zamienić w interaktywną grę świateł z wykorzystaniem technologii LED.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
panGenerator to grupa zajmująca się sztuką nowych mediów. Wykorzystując nowoczesne technologie kolektyw – dosłownie i w przenośni – buduje przestrzenne interaktywne instalacje, często na zamówienie instytucji kultury i biznesu. Tworzone przez nich projekty integrują nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą interakcją. W ten sposób łączą ze sobą światy bitów i fotonów.

Podczas pierwszej edycji festiwalu MDF stworzyli instalację SPIRALALALA na jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wnętrza Filharmonii – spiralnych schodach. Przekształcili je w studnię, w której głosy gości festiwalowych przybierały materialną i wizualną formę. Podczas swojej prezentacji pokażą, z jakich nowoczesnych narzędzi korzystają w swojej pracy, opowiedzą o łączeniu sztuki i narzędzi informatycznych i o procesach tworzenia swoich fascynujących instalacji.

pan Generator to założony w 2010 przez Piotra Barszczewskiego, Krzysztofa Cybulskiego, Krzysztofa Golińskiego i Jakuba Koźniewskiego kolektyw, który wykorzystując nowoczesne technologie tworzy przestrzenne interaktywne instalacje. Mają na swoim koncie zarówno projekty dla instytucji kultury, jak i współpracę komercyjną (z Disneyem, Sony, czy Coca-Colą). Oprócz tego panGenerator tworzy eksperymentalne, często krytyczne prace na styku sztuki i nauki. Znajdują jtakżę czas na działania edukacyjne i promocję sztuki nowych mediów w Polsce – prowadzą warsztaty, spotkania i wykłady, m.in. w School of Form. Prace grupy prezentowane były na najważniejszych festiwalach designu i sztuki. W 2016 roku otrzymali Złotego Lwa na Cannes Lions Festival za instalację dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Z kolei w ubiegłym roku panGenerator został laureatem Paszportów POLITYKI 2018 w kategorii Kultura Cyfrowa, m.in. za instalację SPIRALALALA, zrealizowaną na zamówienie Filharmonii w Szczecinie przy okazji Festiwalu MDF 2018.
Godz. 14:00
Galeria przy Cerkwi
Galeria Poziom 4.
wstęp wolny

wystawy:
Oskar Zięta | CRYSTALS
solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis

Oskar Zięta | CRYSTALS

Nie potrafilibyśmy żyć bez światła. Niemal wszystkie organizmy potrzebują go, by żyć. Gatunek ludzki szczególnie – zarówno na poziomie komórkowym, jak i kulturowym. Światło wyłania z mroku kształty, barwy i rozmiary. Jego załamanie, odbicie i rozproszenie wpływa na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość.Jak oddać charakter światła poprzez sztuki wizualne? Znamy odpowiedź! Zapraszamy na pierwszą w Szczecinie wystawę Oskara Zięty, powstałą z myślą o MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.
Na zaproszenie Filharmonii w Szczecinie ten znany na całym świecie projektant i artysta zaprezentuje m.in. prace z serii CRYSTALS. To formacja lustrzanych obiektów płynnie łączących geometryczne kształty z formami organicznymi. Polerowane powierzchnie zakrzywiają światło, tworząc zachwycającą grę refleksów i cieni. Inspirowana załamującymi światło diamentami instalacja CRYSTALS, skupia uwagę zarówno formą, jak i efektem odbicia blasku pod różnymi kątami.

solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge

solatorium to festiwalowa oaza odpoczynku i światła. W Galerii przy Cerkwi na uczestników Festiwalu MDF czekać będzie, powstała we współpracy ze sklepem ilumina.pl, wystawa lamp i urządzeń do światłoterapii. Lampy te pomagają w odzyskaniu energii życiowej, poprawiają nastrój, zwiększają koncentrację. Mają też poprawiać humor i wnosić w nasze życie światło i ciepło, szczególnie wtedy, gdy jest go za mało. Wystawa designerskich lamp stanie się więc miejscem, w którym uczestnicy festiwalu będą mogli odpocząć, zrelaksować się i nabrać energii przed kolejnymi festiwalowymi atrakcjami.
Godz. 16:00
Przestrzeń filharmonii
wstęp wolny

Zapraszamy na zwiedzanie połączone będzie z oprowadzaniem kuratorskim po wystawach Oskar Zięta | CRYSTALSsolatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge.

Trasa rozpoczyna się w holu Filharmonii i obejmuje salę kameralną, symfoniczną, Poziom 4. 
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis

Oskar Zięta | CRYSTALS

Nie potrafilibyśmy żyć bez światła. Niemal wszystkie organizmy potrzebują go, by żyć. Gatunek ludzki szczególnie – zarówno na poziomie komórkowym, jak i kulturowym. Światło wyłania z mroku kształty, barwy i rozmiary. Jego załamanie, odbicie i rozproszenie wpływa na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość.Jak oddać charakter światła poprzez sztuki wizualne? Znamy odpowiedź! Zapraszamy na pierwszą w Szczecinie wystawę Oskara Zięty, powstałą z myślą o MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.
Na zaproszenie Filharmonii w Szczecinie ten znany na całym świecie projektant i artysta zaprezentuje m.in. prace z serii CRYSTALS. To formacja lustrzanych obiektów płynnie łączących geometryczne kształty z formami organicznymi. Polerowane powierzchnie zakrzywiają światło, tworząc zachwycającą grę refleksów i cieni. Inspirowana załamującymi światło diamentami instalacja CRYSTALS, skupia uwagę zarówno formą, jak i efektem odbicia blasku pod różnymi kątami.

solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge

solatorium to festiwalowa oaza odpoczynku i światła. W Galerii przy Cerkwi na uczestników Festiwalu MDF czekać będzie, powstała we współpracy ze sklepem ilumina.pl, wystawa lamp i urządzeń do światłoterapii. Lampy te pomagają w odzyskaniu energii życiowej, poprawiają nastrój, zwiększają koncentrację. Mają też poprawiać humor i wnosić w nasze życie światło i ciepło, szczególnie wtedy, gdy jest go za mało. Wystawa designerskich lamp stanie się więc miejscem, w którym uczestnicy festiwalu będą mogli odpocząć, zrelaksować się i nabrać energii przed kolejnymi festiwalowymi atrakcjami.
Godz. 17:00
Spektakl multimedialny
Sala kameralna
bilety: 20/30 PLN

Spektakl jest artystyczno-naukową wyprawą, w którą zabierzemy najmłodszych uczestników festiwalu. Wyjaśnimy w nim świat dźwięku i światła, ich fizyczność i podobieństwo. Dzięki temu najmłodsi słuchacze odkryją naturę świata i otaczających nas na co dzień zjawisk. Wykorzystamy do tego nowoczesne technologie, które pomogą „zmienić” dźwięk instrumentów w światło. Opowiemy młodym melomanom historię powstania pryzmatu oraz pierwszych eksperymentów naukowych ze światłem. Wyjaśnimy też jak za pomocą najnowszych technologii kompozytorzy dokonują „rozszczepiania" dźwięku na poszczególne pasma.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Specjalnie na potrzeby spektaklu stworzone zostało też autorskie oprogramowanie, które, bazując na dźwiękach granych przez zespół, będzie sterować warstwą wizualną spektaklu. Przedstawienie z pewnością będzie doskonałą zabawą, ale i dawką wiedzy, zarówno dla najmłodszych, jak i dorosłych doświadczonych słuchaczy.

Michał Janocha
Kompozytor i dyrygent. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na kierunkach: kompozycja oraz dyrygentura symfoniczna. Doświadczenie muzyczne zdobywał podczas licznych wykonań swoich utworów, m.in. na takich festiwalach jak Warszawska Jesień czy Poznańska Wiosna Muzyczna. Janocha jest także twórcą interaktywnych instalacji multimedialnych m. in. „Going plastic", „You are the sound", „Organizm" (kolektywny projekt w ramach Malta Festival w Poznaniu) czy „The Mark" (związanej z propagowaniem idei sprzeciwu wobec przemocy i agresji), czy utworu/instalacji „Going plastic” na wiolonczelę, didgeridoo polipropylenowe, arkusze blachy i pompki.
Godz. 20:50
Pushka Studio:
Bartosz Wójcicki – vj, motion designer
Dorota Kołodziejczyk – graphic designer, ilustrator

Budynek Filharmonii w Szczecinie po raz kolejny stanie się swoistym płótnem. Zapraszamy na specjalne, towarzyszące Festiwalowi MDF 2019 pokazy iluminacji, za które odpowiada szczecińskie Pushka Studio. W dniach od 13 do 15 września od 20.50 do północy.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Pushka Studio
Dorota Kołodziejczyk (graphic designer, ilustrator) oraz Bartosz Wójcicki PuH (artysta wizualny, VJ, motion designer), czyli kreatywne Pushka Studio. Poruszają się w obszarach nowych mediów z mocnym naciskiem na motion design, 3D wideo mapping, instalacje multimedialne i projektowanie scenografii. Pushka Studio to zespół profesjonalistów napędzanych pasją. Zwycięzcy VJ Battle podczas Interference Festival 2015. Finaliści konkursu Circle of Light 2016 Moscow International Festival oraz Polish Graphic Design Awards 2018. Mają na swoim koncie wiele realizacji w kraju i za granicą, m.in. w Opolu, Warszawie, Paryżu, Berlinie, Moskwie, Brukseli oraz na Malcie. Pushka Studio jest partnerem MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.

Wsparcie techniczne: Tomasz Czerski / SITECO Poland sp. z o.o.
Godz. 21:00
Koncert
Hol
Kwadrofonik:
Emilia Sitarz – fortepian
Bartłomiej Wąsik – pianino / organy
Magdalena Kordylasińska-Pękala – instrumenty perkusyjne
Miłosz Pękala – instrumenty perkusyjne

VJ: Pushka Studio

bilety 30/40 PLN

Urlicht to najnowszy projekt zespołu Kwadrofonik, którego premierowe pełne wykonanie odbędzie się w białym holu Filharmonii w Szczecinie przy okazji Festiwalu MDF 2019. Nazwa nawiązuje do słowa „praświatło”, symbolizującego coś, co było pierwsze, czyste. To cząstka, która buduje Wszechświat, życie, cząstka popychająca ludzkość do przodu i budująca relacje między nami i otaczającym nas światem. Inspiracją dla zespołu była mitologia perska, szczególnie przypowieść o bóstwie Ormuzdzie i jego kreacji światła nieskończonego, bez granic.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Kwadrofonik w projekcie Urlicht tworzy formę wariacji opartych na uniwersalnym temacie muzycznym – chorale i jego kontrapunkcie – które wybrzmiewają oddzielnie lub wchodzą ze sobą w relacje lub dialog. Jednocześnie muzycy odnoszą się do samego zjawiska światła – jako czystej i życiodajnej energii, siły obecnej w najstarszych mitach i podaniach. Coś co zawsze inspirowało ludzkość do rozwoju i poszerzania horyzontów. Za wizualizacje, które rozbłysną w holu przy tej okazji odpowiadać będzie szczecińskie Pushka Studio. To będzie prawdziwa muzyczno-świetlna podróż w przeszłość i przyszłość.

Kwadrofonik
Jeden z najbardziej oryginalnych zespołów prezentujących muzykę współczesną i tradycyjną. Laureat „Paszportu Polityki” przyznanego im za: wirtuozerię, wyobraźnię, wrażliwość i poczucie humoru, które sprawiają, że ich wykonania i opracowania muzyki z różnych światów – klasyki, folku, piosenek dziecięcych – są tak wyrafinowane i zarazem ujmujące. W swoich kompozycjach i interpretacjach muzycy Kwadrofonika prowadzą niezwykły dialog, niezauważalnie zamieniając funkcje instrumentów – fortepiany stają się instrumentami perkusyjnymi, a grupy instrumentów perkusyjnych przejmują funkcje instrumentów melodycznych. Znani są także z wykorzystywania w swoich koncertach przedmiotów codziennego użytku, które w widowiskowy sposób ukazują swoje nieoczywiste możliwości brzmieniowe (wiadra z wodą, telefony komórkowe, balony…).

Godz. 22:00
Koncert
Hol
Trio Jazzowe Marcina Maseckiego
Marcin Masecki – pianino / keyboard
Piotr Domagalski – kontrabas
Jerzy Rogiewicz – perkusja
Grzegorz Tarwid – pianino / keyboard

VJ: Pushka Studio

bilety
: 30/40 PLN


W Filharmonii w Szczecinie przy okazji drugiej edycji Festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM premierowo usłyszymy „Muzykę ogni sztucznych” w zupełnie nowym, jazzowym opracowaniu, za które odpowiadać będzie Marcin Masecki – pianista, kompozytor, aranżer. Obecnie jeden z najbardziej twórczych i oryginalnych muzyków w Polsce.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Marcin Masecki jako brzdąc słuchał w kółko amerykańskich big bandów. Gdy zaczął chodzić to się zakochał w ragtajmie. Jako nastolatek założył trio jazzowe (z Wojtkiem Pulcynem i Grzegorzem Grzybem), potem grał jazz przez cztery lata w zespole Alchemik. Na studiach w Bostonie skręcił we Free Jazz oraz improwizację coraz mniej określoną stylistycznie. Po powrocie do Polski dołączył do wytwórni Lado ABC i jazzu grał stosunkowo niewiele, angażując się w tzw. muzykę niezależną (Paristetris), oraz klasyczną (Bach, Mozart, Beethoven). Przyszła też kolej na kompozycję, dyrygenturę, oraz muzykę filmową. W ostatnich latach stopniowo wracał do jazzu, najpierw tworząc tradycyjny bigband, który niejeden dancing okraszył, a potem realizując dziecięce marzenie wykonywania ragtajmów. Stworzenie klasycznego tria było kwestią czasu. Ten czas właśnie następuje.

W ramach MDF Festival 2019 wystąpi z Jerzym Rogiewiczem na perkusji i Piotrem Domagalskim na kontrabasie jako Trio Jazzowe Marcina Maseckiego. Znają się na wylot. Jazz mają we krwi. Nie mogą się doczekać. Na scenie dołączy do nich Grzegorz Tarwid – pianista, kompozytor, znany m.in. z projektu Sundial tria Jachna-Tarwid-Karch czy duetu Diomede. Pomysłodawca i kurator festiwalu pianistycznego Piano Room. Uznawany za jednego z najbardziej utalentowanych polskich pianistów młodego pokolenia.

„Muzyka ogni sztucznych” Georga Friedricha Händla powstała w 1749 roku na zamówienie Jerzego II Hanowerskiego w związku z zakończeniem wojny z Austrią i podpisaniem pokoju w Akwizgranie. Kompozycja miała uświetnić wielki pokaz ogni sztucznych zaplanowany na 27 kwietnia 1749 roku w Londynie. Niestety, nie wszystko tego dnia poszło zgodnie z planem. Koncert prawie zakończył się klęską przez ulewne deszcze i pożar, który wybuchł w wyniku nieudanego pokazu sztucznych ogni i w części strawił dekoracje zbudowane specjalnie na tę okazję. Pomimo przeciwności, zaprezentowana przez orkiestrę uwertura zachwyciła słuchaczy. Sama kompozycja uległa późniejszym modyfikacjom, bo tworząc muzykę na zamówienie króla, który życzył sobie „utworów do grania na świeżym powietrzu”, najchętniej przy wykorzystaniu instrumentów kojarzących się z wojskiem (czyli dętych i perkusyjnych), kompozytor zmuszony był zrezygnować ze smyczków. W pierwszym składzie znalazły się więc: 24 oboje, 12 fagotów, 9 trąbek, 9 rogów, 3 pary kotłów i werble. Po pokazie Händel przepisał utwór i włączył wtedy do zespołu skrzypce, altówki i wiolonczele.

Tak jak 270 lat temu, tak i tego wieczoru wykonaniu kompozycji towarzyszyć będą wizualne pokazy.. I choć nie będą to, tak jak 270 lat temu podczas pierwszego wykonania, prawdziwe fajerwerki, to jednak zapewnią równie spektakularne wrażenia. Za wizualizacje, które rozbłysną nad zbudowaną specjalnie na tę okazję wyjątkową sceną odpowiadać będzie szczecińskie Pushka Studio.

Trio Jazzowe Marcina Maseckiego
Korzenie jazzowe Marcina Maseckiego są melomanom dobrze znane. Jako brzdąc słuchał w kółko amerykańskich big bandów. Jak zaczął chodzić to się zakochał w ragtajmie. Jako nastolatek założył trio jazzowe (z Wojtkiem Pulcynem i Grzegorzem Grzybem) i potem grał jazz przez cztery lata w zespole Alchemik. Na studiach w Bostonie skręcił we Free Jazz oraz improwizację coraz mniej określoną stylistycznie. Po powrocie do Polski dołączył do wytwórni Lado ABC i jazzu grał stosunkowo niewiele, angażując się w tzw. muzykę niezależną (Paristetris), oraz klasyczną (Bach, Mozart, Beethoven). Przyszła też kolej na kompozycję, dyrygenturę, oraz muzykę filmową. W ostatnich latach stopniowo wracał do jazzu, najpierw tworząc tradycyjny bigband, który niejeden dancing okraszył, a potem realizując dziecięce marzenie wykonywania ragtajmów. Stworzenie klasycznego tria było kwestią czasu. Ten czas właśnie następuje. Masecki dobiera swoich stałych towarzyszy – na perkusji Jerzy Rogiewicz i na kontrabasie Piotr Domagalski. Znają się na wylot. Jazz mają we krwi. Nie mogą się doczekać.

Grzegorz Tarwid
Pianista, kompozytor, znany m.in. z projektu Sundial tria Jachna-Tarwid-Karch, duetu Diomede oraz współpracy z Marcinem Maseckim. Uznawany za jednego z najbardziej utalentowanych polskich pianistów młodego pokolenia. Pomysłodawca i kurator festiwalu pianistycznego Piano Room.



15 września (niedziela)
Godz. 10:00
Warsztaty
Sala prób
obowiązują zapisy, udział płatny 100 PLN

Podczas dwudniowych warsztatów zapoznamy uczestników z narzędziami i procesami twórczymi pozwalającymi na stworzenie własnych interaktywnych instalacji świetlnych. Pokażemy jak dzięki prostemu programowaniu i elektronice dźwięk i ruch zamienić w interaktywną grę świateł z wykorzystaniem technologii LED.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
panGenerator to grupa zajmująca się sztuką nowych mediów. Wykorzystując nowoczesne technologie kolektyw – dosłownie i w przenośni – buduje przestrzenne interaktywne instalacje, często na zamówienie instytucji kultury i biznesu. Tworzone przez nich projekty integrują nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą interakcją. W ten sposób łączą ze sobą światy bitów i fotonów.

Podczas pierwszej edycji festiwalu MDF stworzyli instalację SPIRALALALA na jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wnętrza Filharmonii – spiralnych schodach. Przekształcili je w studnię, w której głosy gości festiwalowych przybierały materialną i wizualną formę. Podczas swojej prezentacji pokażą, z jakich nowoczesnych narzędzi korzystają w swojej pracy, opowiedzą o łączeniu sztuki i narzędzi informatycznych i o procesach tworzenia swoich fascynujących instalacji.

pan Generator to założony w 2010 przez Piotra Barszczewskiego, Krzysztofa Cybulskiego, Krzysztofa Golińskiego i Jakuba Koźniewskiego kolektyw, który wykorzystując nowoczesne technologie tworzy przestrzenne interaktywne instalacje. Mają na swoim koncie zarówno projekty dla instytucji kultury, jak i współpracę komercyjną (z Disneyem, Sony, czy Coca-Colą). Oprócz tego panGenerator tworzy eksperymentalne, często krytyczne prace na styku sztuki i nauki. Znajdują jtakżę czas na działania edukacyjne i promocję sztuki nowych mediów w Polsce – prowadzą warsztaty, spotkania i wykłady, m.in. w School of Form. Prace grupy prezentowane były na najważniejszych festiwalach designu i sztuki. W 2016 roku otrzymali Złotego Lwa na Cannes Lions Festival za instalację dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Z kolei w ubiegłym roku panGenerator został laureatem Paszportów POLITYKI 2018 w kategorii Kultura Cyfrowa, m.in. za instalację SPIRALALALA, zrealizowaną na zamówienie Filharmonii w Szczecinie przy okazji Festiwalu MDF 2018.
Prezentacje dla dzieci w wieku 5-7 lat (z opiekunem)
Sala kameralna
Paweł Kula – prowadzenie

bilety: 10 PLN/dziecko, opiekun bezpłatnie


Każdego dnia fotografujemy świat naszymi oczami. Światło wpada do środka i zostawia ślad, który rozpoznajemy jako widoki falującego morza, twarze przyjaciół, zachodzący Księżyc, topniejący śnieg. Nauczyliśmy się samodzielnie budować takie "oczy", ale i tak najważniejsze jest nadal światło – bez niego nie powstanie żadne zdjęcie ani film.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Podczas prezentacji dowiemy się, jak widzimy przy bardzo słabym świetle, co zobaczymy po zamknięciu oczu i wreszcie, czy można tymi oczami coś sfotografować? Dowiemy się, co to jest luminogram i luksografia wykonując zdjęcie bez aparatu i poznamy reakcje na światło różnych naturalnych pigmentów. Wykonamy także eksperymenty z projektorami otworkowymi, które ujawnią nam fenomen camera obscura. Przy pomocy luster i soczewek sprawdzimy, czy można przesyłać obraz na odległość. Dzięki wszystkim tym eksperymentom zrozumiemy jak zjawiska optyczne i światło połączyły się w wynalazku fotografii.

Paweł Kula
Konstruuje aparaty i zabawki optyczne oraz pracuje z naturalnymi materiałami światłoczułymi inspirując się korzeniami wynalazku fotografii. Interesują go błędy procesów fotograficznych, obrazy znalezione i nie dające się utrwalić oraz techniki bezkamerowe. Jest współtwórcą techniki solarigrafii. Projektuje działania edukacyjne dla instytucji kultury, szkół i galerii wykorzystujące język sztuk wizualnych oraz praktyki DIY.
Godz. 11:30
Prezentacje dla dzieci w wieku 8-10 lat (z opiekunem)
Sala kameralna
Paweł Kula – prowadzenie

bilety: 10 PLN/dziecko, opiekun bezpłatnie

Każdego dnia fotografujemy świat naszymi oczami. Światło wpada do środka i zostawia ślad, który rozpoznajemy jako widoki falującego morza, twarze przyjaciół, zachodzący Księżyc, topniejący śnieg. Nauczyliśmy się samodzielnie budować takie "oczy", ale i tak najważniejsze jest nadal światło – bez niego nie powstanie żadne zdjęcie ani film.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Podczas prezentacji dowiemy się, jak widzimy przy bardzo słabym świetle, co zobaczymy po zamknięciu oczu i wreszcie, czy można tymi oczami coś sfotografować? Dowiemy się, co to jest luminogram i luksografia wykonując zdjęcie bez aparatu i poznamy reakcje na światło różnych naturalnych pigmentów. Wykonamy także eksperymenty z projektorami otworkowymi, które ujawnią nam fenomen camera obscura. Przy pomocy luster i soczewek sprawdzimy, czy można przesyłać obraz na odległość. Dzięki wszystkim tym eksperymentom zrozumiemy jak zjawiska optyczne i światło połączyły się w wynalazku fotografii.

Paweł Kula
Konstruuje aparaty i zabawki optyczne oraz pracuje z naturalnymi materiałami światłoczułymi inspirując się korzeniami wynalazku fotografii. Interesują go błędy procesów fotograficznych, obrazy znalezione i nie dające się utrwalić oraz techniki bezkamerowe. Jest współtwórcą techniki solarigrafii. Projektuje działania edukacyjne dla instytucji kultury, szkół i galerii wykorzystujące język sztuk wizualnych oraz praktyki DIY.
Godz. 13:00
Prezentacje dla dzieci w wieku 11-13 lat
Sala kameralna
Paweł Kula – prowadzenie

bilety: 10 PLN/dziecko, opiekun bezpłatnie

Każdego dnia fotografujemy świat naszymi oczami. Światło wpada do środka i zostawia ślad, który rozpoznajemy jako widoki falującego morza, twarze przyjaciół, zachodzący Księżyc, topniejący śnieg. Nauczyliśmy się samodzielnie budować takie "oczy", ale i tak najważniejsze jest nadal światło – bez niego nie powstanie żadne zdjęcie ani film.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Podczas prezentacji dowiemy się, jak widzimy przy bardzo słabym świetle, co zobaczymy po zamknięciu oczu i wreszcie, czy można tymi oczami coś sfotografować? Dowiemy się, co to jest luminogram i luksografia wykonując zdjęcie bez aparatu i poznamy reakcje na światło różnych naturalnych pigmentów. Wykonamy także eksperymenty z projektorami otworkowymi, które ujawnią nam fenomen camera obscura. Przy pomocy luster i soczewek sprawdzimy, czy można przesyłać obraz na odległość. Dzięki wszystkim tym eksperymentom zrozumiemy jak zjawiska optyczne i światło połączyły się w wynalazku fotografii.

Paweł Kula
Konstruuje aparaty i zabawki optyczne oraz pracuje z naturalnymi materiałami światłoczułymi inspirując się korzeniami wynalazku fotografii. Interesują go błędy procesów fotograficznych, obrazy znalezione i nie dające się utrwalić oraz techniki bezkamerowe. Jest współtwórcą techniki solarigrafii. Projektuje działania edukacyjne dla instytucji kultury, szkół i galerii wykorzystujące język sztuk wizualnych oraz praktyki DIY.
Godz. 14:00
Galeria przy Cerkwi
Galeria Poziom 4.
wstęp wolny

wystawy:
Oskar Zięta | CRYSTALS
solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis

Oskar Zięta | CRYSTALS

Nie potrafilibyśmy żyć bez światła. Niemal wszystkie organizmy potrzebują go, by żyć. Gatunek ludzki szczególnie – zarówno na poziomie komórkowym, jak i kulturowym. Światło wyłania z mroku kształty, barwy i rozmiary. Jego załamanie, odbicie i rozproszenie wpływa na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość.Jak oddać charakter światła poprzez sztuki wizualne? Znamy odpowiedź! Zapraszamy na pierwszą w Szczecinie wystawę Oskara Zięty, powstałą z myślą o MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.
Na zaproszenie Filharmonii w Szczecinie ten znany na całym świecie projektant i artysta zaprezentuje m.in. prace z serii CRYSTALS. To formacja lustrzanych obiektów płynnie łączących geometryczne kształty z formami organicznymi. Polerowane powierzchnie zakrzywiają światło, tworząc zachwycającą grę refleksów i cieni. Inspirowana załamującymi światło diamentami instalacja CRYSTALS, skupia uwagę zarówno formą, jak i efektem odbicia blasku pod różnymi kątami.

solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge

solatorium to festiwalowa oaza odpoczynku i światła. W Galerii przy Cerkwi na uczestników Festiwalu MDF czekać będzie, powstała we współpracy ze sklepem ilumina.pl, wystawa lamp i urządzeń do światłoterapii. Lampy te pomagają w odzyskaniu energii życiowej, poprawiają nastrój, zwiększają koncentrację. Mają też poprawiać humor i wnosić w nasze życie światło i ciepło, szczególnie wtedy, gdy jest go za mało. Wystawa designerskich lamp stanie się więc miejscem, w którym uczestnicy festiwalu będą mogli odpocząć, zrelaksować się i nabrać energii przed kolejnymi festiwalowymi atrakcjami.
Godz. 16:00
Przestrzeń filharmonii
wstęp wolny

Zapraszamy na zwiedzanie połączone będzie z oprowadzaniem kuratorskim po wystawach Oskar Zięta | CRYSTALSsolatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge.

Trasa rozpoczyna się w holu Filharmonii i obejmuje salę kameralną, symfoniczną, Poziom 4. 
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis

Oskar Zięta | CRYSTALS

Nie potrafilibyśmy żyć bez światła. Niemal wszystkie organizmy potrzebują go, by żyć. Gatunek ludzki szczególnie – zarówno na poziomie komórkowym, jak i kulturowym. Światło wyłania z mroku kształty, barwy i rozmiary. Jego załamanie, odbicie i rozproszenie wpływa na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość.Jak oddać charakter światła poprzez sztuki wizualne? Znamy odpowiedź! Zapraszamy na pierwszą w Szczecinie wystawę Oskara Zięty, powstałą z myślą o MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.
Na zaproszenie Filharmonii w Szczecinie ten znany na całym świecie projektant i artysta zaprezentuje m.in. prace z serii CRYSTALS. To formacja lustrzanych obiektów płynnie łączących geometryczne kształty z formami organicznymi. Polerowane powierzchnie zakrzywiają światło, tworząc zachwycającą grę refleksów i cieni. Inspirowana załamującymi światło diamentami instalacja CRYSTALS, skupia uwagę zarówno formą, jak i efektem odbicia blasku pod różnymi kątami.

solatorium | wystawa lamp | MDF Festival lounge

solatorium to festiwalowa oaza odpoczynku i światła. W Galerii przy Cerkwi na uczestników Festiwalu MDF czekać będzie, powstała we współpracy ze sklepem ilumina.pl, wystawa lamp i urządzeń do światłoterapii. Lampy te pomagają w odzyskaniu energii życiowej, poprawiają nastrój, zwiększają koncentrację. Mają też poprawiać humor i wnosić w nasze życie światło i ciepło, szczególnie wtedy, gdy jest go za mało. Wystawa designerskich lamp stanie się więc miejscem, w którym uczestnicy festiwalu będą mogli odpocząć, zrelaksować się i nabrać energii przed kolejnymi festiwalowymi atrakcjami.
Godz. 19:00
Koncert
Sala symfoniczna
Laura Mvula – wokal
Troy Miller – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie

bilety: 60-90 PLN

Laura Mvula porównywana jest do Niny Simone czy Amy Winehouse – ze względu na brzmienie i sceniczną charyzmę. Ta przygotowana do prezentacji klasycznego repertuaru wokalistka cały czas zaskakuje krytyków i publiczność neosoulowymi realizacjami wypełnionymi niebywałymi wokalizami, do których zaprasza także orkiestrowe instrumentarium. W ramach MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019 w sali symfonicznej Filharmonii wystąpi z muzykami Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie oraz dyrygentem, kompozytorem i multiinstrumentalistą Troyem Millerem. Publiczność będzie mogła usłyszeć kompozycje z ostatniego albumu artystki, „The Dreaming Room”. Finałowy koncert Festiwalu MDF 2019 będzie prawdziwą świetlno-muzyczną ucztą.

W programie m. in.:
Father Father – aranżacja Jules Buckley
Diamonds – aranżacja Ben Cottrell
Sing To The Moon – aranżacja Tom Richards
Can't Live With The World – aranżacja Jules Buckley
Make Me Lovely – aranżacja Tom Richards
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Pochodząca z Birmingham Laura Mvula swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w kościele, występując z chórami gospel. Szybko zaczęła sama pisać, studiowała kompozycję w Konserwatorium w swoim rodzinnym mieście. Świat zachwycił się Brytyjką w 2013 roku, kiedy zadebiutowała albumem „Sing To The Moon”, nominowanym m.in. do Mercury Prize i uznanym za jeden z najważniejszych brytyjskich albumów tego roku.

W 2016 roku artystka wydała swój kolejny krążek „The Dreaming Room”, który jeszcze więcej przestrzeni pozostawia na charakterystyczny, zniewalający wokal i aranżacje Laury. Na płycie nadal słychać jej niebiańskie wokalizy, urozmaicone dźwiękami analogowych syntetyzatorów i gitar. Muzyka Mvuli to jednak więcej niż tylko utwory świetnie skrojone muzycznie. Promujący płytę singiel „Overcome”, wzbogacony funkową gitarą legendarnego Nile’a Rodgersa, dotyka tematu praw obywatelskich i nie bez powodu kojarzyć się może z wierszem Mayi Angelou, ikony literatury afroamerykańskiej.



W pracy nad płytą artystce towarzyszył Troy Miller – kompozytor, multiinstrumentalista i producent muzyczny – który współpracował z takimi gwiazdami jak: Adele, Mark Ronson, Gregory Porter, Chaka Khan, Macy Gray, Grace Jones i Donna Summer. Miller postanowił rozwinąć charakterystyczne brzmienia z płyty i cały materiał zaaranżował na orkiestrę symfoniczną. „The Dreaming Room” powtórzył sukces pierwszego albumu Laury Mvuli, a jako artystkę – rozwinął. Ten kilkudziesięciominutowy materiał jest wizjonerski, wymyka się kategoryzowaniu, łamie granice.



Podczas finałowego koncertu Festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM 2019 w sali symfonicznej Filharmonii w Szczecinie wraz z Laurą Mvulą wystąpią muzycy Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie oraz, jako dyrygent, Troy Miller. Tego wieczoru publiczność może spodziewać się widowiska, sennego marzenia, w którym światło i muzyka grać będą główne role.

Laura Mvula
Pochodząca z Birmingham Laura Mvula to artystka łącząca klasyczne muzyczne wykształcenie z kreatywnością i charyzmą gwiazdy neosoulu/jazzu. Po raz pierwszy zyskała światowe uznanie w 2013 roku, kiedy wydała swój debiutancki album „Sing to the Moon”, który połączył jej uduchowiony wokal z bogatymi, psychodelicznymi krajobrazami dźwiękowymi. Doskonale przyjęty zarówno przez krytyków, jak i publiczność album, otworzył artystce drogę do kolejnych eksperymentów. „The Dreaming Room” z 2016 roku rozwinął poszukiwania Laury o żywą orkiestrową paletą dźwiękową, do stworzenia której zaprosiła producenta i dyrygenta Troya Millera.

Troy Miller
Troy Miller to multiinstrumentalista, kompozytor, dyrygent i producent muzyczny. Jego rzadki talent wykracza daleko poza gatunki sztuki muzycznej. Karierę rozpoczął jako perkusista, występując i nagrywając m.in. z Royem Ayersem czy Amy Winehouse. Produkował dla takich artystów jak: Adele, Chaka Khan, Macy Gray, Gary Bartz, Daniel Merriweather, Gloria Gaynor, Grace Jones, Donna Summer, Jamie Cullum, Gregory Porter i Mark Turner. Przez blisko dziesięć lat występował pod marką „Yamaha Artist” i „Sabian Artist”, prowadząc wiele mistrzowskich kursów muzycznych. Działalność dyrygencka zaprowadziła go przed takie orkiestry jak London Symphony Orchestra czy BBC Orchestra. Studiował w Guildhall School of Music, gdzie obecnie zajmuje stanowisko profesora wizytującego.

Godz. 20:50
Pushka Studio:
Bartosz Wójcicki – vj, motion designer
Dorota Kołodziejczyk – graphic designer, ilustrator

Budynek Filharmonii w Szczecinie po raz kolejny stanie się swoistym płótnem. Zapraszamy na specjalne, towarzyszące Festiwalowi MDF 2019 pokazy iluminacji, za które odpowiada szczecińskie Pushka Studio. W dniach od 13 do 15 września od 20.50 do północy.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Pushka Studio
Dorota Kołodziejczyk (graphic designer, ilustrator) oraz Bartosz Wójcicki PuH (artysta wizualny, VJ, motion designer), czyli kreatywne Pushka Studio. Poruszają się w obszarach nowych mediów z mocnym naciskiem na motion design, 3D wideo mapping, instalacje multimedialne i projektowanie scenografii. Pushka Studio to zespół profesjonalistów napędzanych pasją. Zwycięzcy VJ Battle podczas Interference Festival 2015. Finaliści konkursu Circle of Light 2016 Moscow International Festival oraz Polish Graphic Design Awards 2018. Mają na swoim koncie wiele realizacji w kraju i za granicą, m.in. w Opolu, Warszawie, Paryżu, Berlinie, Moskwie, Brukseli oraz na Malcie. Pushka Studio jest partnerem MUSIC.DESIGN.FORM Festival 2019.

Wsparcie techniczne: Tomasz Czerski / SITECO Poland sp. z o.o.